Vad jag stör mig på mig...

Kommer inte att starta det här inlägget med hej. Aja, nu blev det så ändå.
Jag blir så himla trött på jobbiga äldre killar. Nu ska jag dra den dramatiska historian.

Det började med att Julia och jag mötte två killar på busshållsplatsen. Vi kände dem inte, och redan från första stund skulle de bokstavligen glo på oss som de aldrig hade sätt ett par tjejer.
Först tyckte vi bara att det var jobbigt, och vi tänkte att de antagligen var allmänt störda, men sen när det började bli värre så vart vi lite oroliga. Vi suckade ut när dem klev av bussen vi satt på men dem följde efter oss till nästa buss. "Hon ska få smaka KUK!". Hade just den där äckliga killen ropat något menat till oss eller någon annan? De följde efter oss på den andra bussen och där började den långa vägen hem. Alltid de där äckliga blickarna och paniktankarna om vad vi skulle göra "ifall att det skulle hända". Vad skulle vi göra liksom? Vi båda var inställda på sparken mellan benen, ett safe card. Men det var ändå inget man kunde se framför sig att göra.

Som en stor lättnad hände ju inget, men det får en ändå inte att bli lugn. För att det finns tjejer som blir våldtagna och nedlsagna ändå. Bara för att vi kanske var lite över "paranoida" så kan man ju inte släppa att det finns andra som sitter i samma situation samtidigt, fast för dem händer det på riktigt. Det äcklar mig att det finns sånna killar. Sånna man minst kunde ana. Bläk.

Det där var en väldigt nedkortad verision av våran upplevelse idag. Jag är bara så trött på killar som tror att de måste behandla tjejer som skit. Att det är "coolt" att få två tjejer på bussen hem att bli helt skräckslagna och tro att de ska bli våldtagna eller nedslagna. Jag fattar att det är "grupptryck" or whatever, men det är ingen ursäkt för att man ska bli helt skräckslagen. Fan för killar som beter sig sådär.



I alla fall så sitter jag hos Julia nu och ska snart nog sätta på en film. Mysigt. Har haft spa kväll hela kvällen. Vill ni ha en bättre "beskrivning" på hur min dag har varit → PONNYEKIPAGEE.BLOGG.SE
pussen ♥ 

Postat av: Emelie

killar ibland är bara så konstiga, det är svårt att veta vilka som är äkta eller inte, vilka som är "äckeln" och inte, finns så gott om äckeln så, där jag bor är en och annan kille sån, skitsnacket går...det är min stad det...



btw, fin blogg! :)

2012-01-10 @ 21:01:35
URL: http://emmeliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: